Csak tízből négyen szeretnek főzni?
Tízből mindössze négy embernek okoz örömet az otthoni főzés. Legtöbben azért nem szeretik ezt a tevékenységet, mert túl sok időt vesz el tőlük a konyhában töltött munka –írja kutatásokra hivatkozva annak a karitatív eseménynek a közleménye, amelynek egyik célja az otthoni sütés hagyományainak népszerűsítése volt. Az akció keretében, süteményeket árultak, amelyek receptjét is a helyszínen a vásárlók kézhez kapták. - írja a Rama Sütigyár közleménye.
Senki nem lopta el a becsületkasszát
Az akció érdekessége, hogy a süteményekért becsületkasszás rendszerben kellett fizetni, amelynek eredményeként 650.000 Ft adomány gyűlt össze. A kásszát senki nem őrízte. A bevételből tűzifát vettek rászorulók számára. Az akcióval arra szerették volna felhívni a figyelmet, hogy évente háromszáznál is többen fagynak meg. A többség nem az utcán, hanem saját lakásában. Az akció szervezői szerint:ez a szám csökkenthető lenne, ha a szomszédok jobban odafigyelnének egymásra. – nyilatkozta Éskovács Péter, az akció egyik kidolgozója.
A figyelemfelhívó akció szervezői tudják, nem oldották meg minden rászoruló problémáját néhány süteménnyel. Ugyanakkor azt remélik, hogy akciójukkal rá tudtak világítani arra, hogy milyen fontos a lakóközösségek összefogása. A szervezők arra kérnek mindenkit, hogy a tél leghidegebb időszakában, februárban, néha kopogjanak be szomszédjaikhoz, akik ha idősek és betegek, akkor esély van arra, hogy magatehetetlenségük miatt megfagynak saját lakásukban. A szociológiai vizsgálatok azt mutatják, ilyenkor nem az utcán lakók a legveszélyeztetettebbek. Őket többnyire ellátják a szociális- és segélyszervezetek, ha nagy a hideg. Legnagyobb veszélyben azok az elesettek vannak, akik saját otthonukban "láthatatlanok " a segítő kezek számára.
A hetvenes években a nők többsége még szeretett főzni...
A sütiből tűzifa lett, a levesből meg játszótér
Az akció közleménye szerint: az esemény támogatója az Unilever Magyarország Kft. volt. "Az elmúlt években számos olyan programot szerveztünk, melyek során igyekeztünk a társadalom minden rétegéhez szólni. A Flora programjával például a szív egészségének védelmére hívjuk fel a figyelmet, és arra ösztönözzük az embereket, hogy lépéseket tegyenek a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatának csökkentése érdekében. A higiénia nagyköveteként ismert Domestos márkánkkal minden évben csatlakozunk az influenza ellenes kampányhoz. Delikát márkánk „Főzzön játszóteret!”programjának keretében 46 településen építettünk biztonságos, EU konform játszóteret.Emellett támogattuk a jótékonysági Fagylaltgyárat is: a fagylalt megvásárlásával a vevők hozzájárulhattak ahhoz, hogy azok is el tudjanak menni néhány napra pihenni, akiknek önerőből nem lenne lehetőségük megvalósítani családi vakációjukat. A Sütigyárral pedig a közösségi összefogás erejére építve próbáltunk segíteni ott, ahol arra a téli időszakban a legnagyobb szükség van" - teszi hozzá Vince Beáta, a vállalat kommunikációs vezetője.