Picasso segíthet eladni egy új autót?
A művészetek publicitást biztosítanak az autós márkáknak is
Egyre több autós cég fedezi fel a művészet erejét, ha egy-egy új típus bemutatásáról van szó. A BMW, a Mini az Audi, a Land Rover is komoly sajtónyilvánosságot kapott már azért, mert támogatott olyan eseményeket, amelyek keretében, egy-egy autót festettettek be. Ezekkel hirdették, New Yorkban, Rióban, Milanóban, Szófiában, stb. hogy megnyílt egy új kiállítás. Most Magyarországon keresik azt a járművet, amit Picasso szellemében „festenek” át. A járművet tízezrek láthatják majd az utcákon, Balatonfüred és Budapest között. A kocsival olyan gyerekeket szállítanak majd, akik még sosem jártak múzeumban.
Ha megnézzük a nemzetközi palettát, a Land Rovernek volt már hasonló kampánya, Szófiában. A múzeum előtt és az interneten is, tízezrek ismerkedhettek meg az új modellel, no meg Picasso stílusával.
Az Audi és a Mini is készített már ilyen kampányt. Érdekesség, hogy mind a két cég ugyanazt a művészt, Romeo Brittót kérték fel arra, hogy dekorálja ki a legújabb típusát. Igaz az Audi New York utcáit rótta, míg a Mini Floridában reklámozta egy új kiállítás megnyitását. De, ha már Picassonál tartunk, említsük meg a Renault nevét, amely egy milánói kiállítás megnyitóján mutatta be azt az autót, amelyet a katalán festő mintáival dekoráltak ki. Valamennyi autó nagy publicitást kapott szerte a világban. Itthon is vannak hasonló projektek. Igaz, ezek a nemzetközi média figyelmét még nem keltették fel. Ugyanakkor a hazai sajtó már több alkalommal is írt ezekről az akciókról.
Ezeket többnyire a Sütibank elnevezésű kampánysorozat szervezői dolgozták ki. (Az akciócsoprt nevét onnan kapta, hogy minden kampányukban édességek is szerepelnek, többnyire karitatív jelleggel.) Szerintük az autók eladásánál jobban kellene azokra koncentrálni, akiket nem érdekelnek a lóerők és más technikai paraméterek. Sokan vannak, akik inkább biztonságos, szerethető autót vennének. Hozzájuk technikai jellegű újságokon keresztül nehéz eljuttatni bármilyen üzenetet is. Velük kapcsolatba kerülni könnyebb lehet, mondjuk egy Picasso kiállítás segítségével.
A Ford, a Hyundai, a Suzuki és a Fox Rentnek kidolgozott ambient-kampányokról itt olvashat többet. A Picasso kiállítás tartalmáról pedig itt.
A füredi kampányról már most sokan beszélnek. Állítólag a kiállításnak meglehetősen borsos lesz az ára, de az autós támogatónak köszönhetően, bizonyos márkák tulajdonosai ingyen is bemehetnek, ha felmutatják forgalmijukat. Sőt! Meglehetősen nehéz parkolni a Balaton partján a nyári szezonban. De a múzeum környékén lesznek olyan parkolóhelyek, amelyeket csak a kiváltságos márkatulajdonosok használhatnak. Persze ez az ötet sem új, máshol már volt ilyen, Magyarországon azonban most kisérlezetznek elsőként ilyen kampánnyal.