2016. nov 22.

A kötelező olvasmányokat reklámozzák

írta: dreamtravel
A kötelező olvasmányokat reklámozzák

jagujszinhaz1mxf.jpg

A kötelező olvasmányok színházi adaptációi gyakran legalább annyira sikeresek, mint maguk az eredeti művek. Jó példa erre az Újszínházban A Kőszívű ember fiai című előadás, amelyet novemberben láthatnak a színházba járó fiatalok. Kisebbek körében legalább ekkora siker a Mátyás király történeteit feldolgozó darab, ebben olyan meséket is feldolgoztak, amelyeket az általános iskola 3. osztályában olvasmányként ismerhetnek meg a gyerekek.

A jó darabokkal nem csak azt érjük el, hogy szeressenek a fiatalok színházba járni. Egy-egy sikeres előadás olvasásra is ösztönözhet – nyilatkozta Ernhaft Attila, az Újszínház értékesítési és marketing vezetője.

Úgy véljük, hogy csak egy rossz sztereotípia, hogy egyre kevesebbet olvasunk, inkább arról van szó, hogy megváltoztak az olvasási szokásaink. Talán papíros alapú könyvet tényleg kevesebbet olvasunk. De sok más platformja létezik már az olvasásnak. A Wall Street Journalban Jennifer Maloney The Rise of Phone Reading (A mobilolvasás felemelkedése) című cikkében már arról ír, hogy nem az e-könyv-olvasók fogják meghatározni a jövőben a könyvolvasást, illetve magát a könyvpiacot, hanem az okostelefonok.

Igaz az is, hogy napjainkban a gyerekeknek igen csekély a szabadidejük. Így nehéz rávenni egy gyermeket arra, hogy a számítógépezés helyett olvasson vagy akár meg is szeresse a könyveket. De egy jó színházi darabbal sokat tehetünk azért, hogy kedvet kapjanak az olvasáshoz.

A színháznak is változnia kell

Persze ehhez a színháznak is változnia kell. A videoklipekhez szokott gyerekszemnek gyakorta unalmas is lehet egy klasszikus előadás. Talán ezért került be a Mátyás királyról szóló darabba egy igazi lézershow is. A Kőszívű ember fiainak vívójeleneteit pedig több hónapon át gyakorolták a színészek. Néhány iskolában meglehetősen nagy visszhangot váltott ki az az ötletünk, hogy a jobb tanulókat akár egy 30 millió forintot érő Jaguarral szállítjuk majd egy-egy előadásra.

A Jaguartól egyébként ez komoly segítség sok család számára. A legtöbb vidéki gyerek szülei nem tehetik meg, hogy egy pesti vagy nagyvárosi szállodában lakjanak, ha meg szeretnének nézni egy előadást. Az a vidéki család, amelynek nincs autója, bizony nehezen tud hazajutni a városból este 10 után.

A márka forgalmazói egyébként már több alkalommal hozzájárultak kulturális események népszerűsítéséhez. Tavaly Picasso képeivel firkáltak össze egy 18 millió Ft értékű autót, hogy a mester balatoni kiállítását népszerűsítsék. Az akciónak köszönhetően 5000 jegyet adtak el a vidéki kiállításra. Egy 12 éves kislány is kapott a Jaguartól autót: a Virtuózok című tehetségkutató egyik felfedezettjét, Holozsai Esztert lepték meg egy szponzorautóval, hogy megkönnyítsék az életét. A járművet 3 hónapon át használhatja a család, ami jól is jön, hiszen Eszterhez özönlenek a koncertmeghívások, mióta feltűnt a műsorban. Így a következő hónapokban több ezer kilométert kell megtenniük. Az autóért „cserébe”, mindössze annyit kértek a családtól, hogy egy blogban osszák meg, merre is jár az autó.

A Mikulás is Jaguart kap

A Jaguar  most egy kicsit a karácsonyi jótékonysági akciókba is beszáll. Füred kapitány, a balatoni turisztikai szakemberek által kreált mesehős segítségével, a fővárosi Mikulásgyárba is beszállítanak majd adományokat. Olyan gyereket is hoznak a fővárosi karitatív eseményre, akik még sosem jártak Budapesten. Benzint az autóba speciális módon szereznek. Balatonfüreden, a Trüffel Bárban nyitják ki a Jótékonysági Sütigyárat. Az édességek megvételével, bárki hozzájárulhat ahhoz, hogy elindulhasson a karitatív akció autója. A bevétel másik részét pedig tűzifára költik, amelyet rászorulókhoz visznek majd el.  – tette hozzá Ördög Ibolya, a Jaguar magyarországi értékesítéséért felelős cég munkatársa.

Szólj hozzá

Jaguar